新国学网:庆祝中国-匈牙利建交70周年__隐现·意志与形式“中国当代艺术展在匈牙利”即_黄笃-张思永-北京汉威国际艺术中心-北京匈牙利文化中心-匈牙利-形式-艺术家

编辑:陈小利 来源:雅昌网 
 
庆祝中国-匈牙利建交70周年隐现·意志与形式“中国当代艺术展在匈牙利”/Intangible—W

iIlp5C63R8dD4Bg8xKuXMT4YJRtFf6QR9ngQtE9n.jpg

庆祝中国-匈牙利建交70周年

隐现·意志与形式

“中国当代艺术展在匈牙利”

/

Intangible — Will And Form

Chinese Contemporary Art Exhibition In Hungary

学术主持丨黄笃

Academic Advisor:Huang Du

联合策展人丨张思永、拉斯洛·艾尔德什

Co-curators:Zhang Siyong 、László Erdész

展览总监丨凯塔·凯泽

Exhibition Director:Kata Kaise

参展艺术家

贾善国 李洪波 张春华 周松 王国锋

奉家丽 雷子人 朱明弢 夏学兵 翁奋 任戎

开幕时间丨10月9日 下午6:00

Opening Ceremony:09/10,18:00 p.m.

展览地点丨布达佩斯,瓦尔特旧址

Adress:Ybl Creative House Buda

主办:北京匈牙利文化中心、北京汉威国际艺术中心

承办:Ybl Creative House Buda

协办:雅典娜基金会、北京千年时间画廊

支持:中国驻匈牙利大使馆、匈牙利驻中国大使馆

大使馆贺信

gjP2CAjJ5dvFGUglbg3OFtZ70XfhLmXmbwbpGoH2.jpg

匈牙利驻华大使  Máté Pesti(白思谛)阁下 向展览致亲笔贺信(翻译版)

邀请函

CCBqoD2rXjGXvtomskwBwkSWZMhNnP8iT03CwI09.jpg

△ 匈牙利Ybl Creative House Buda艺术中心致策展人张思永的展览邀请函

隐现 · 意志与形式

“中国当代艺术在匈牙利” 展览策展人

张思永

s90ClAHqCPC9QNSIsaf3fizKWBJeW1hjkYXMwQfn.jpg

1973 年出生。艺术家、艺术策展人;北京千年时间画廊创始人;北京汉威国际艺术中心馆长、艺术总监。

主要策展

2013- 第 9 届佛罗伦萨双年展中国主题展组织人

2016- 意大利都灵 Paratissima 中国艺术项目策展人

2017- 巴黎 ArtCapital“对比艺术沙龙中国艺术主题展”策展人

2017- 第 11 届佛罗伦萨双年展中国主题展策展人、双年展国际委员

2018- 意大利贝纳通学术研究基金会“意象世界”主题展联合策展人

2018- 中国匈牙利当代艺术展联合策展人

2018- 加拿大多伦多艺术中心 - 涌现·中国当代艺术展策展人

2018- 德国波恩当代艺术馆 - 境现·中国当代艺术展执行策展人

2019- 古巴哈瓦那第 13 届双年展中国单元策展人

2019- 南非 - 德班美术馆 -“中国南非当代艺术交流展”策展人

2019- 匈牙利布达佩斯-雅典娜基金会 -“隐现·意志与形式-中国当代艺术展在匈牙利”策展人

资深艺术经纪人及中国现当代艺术品市场投资收藏高级专家、有着二十年的艺术家代理推介、展览策划及艺术管理经验,致力于新兴的中国当代艺术发展与国际艺术展览的对话与融合。

László Erdész  拉斯洛·艾尔德什

CPinwySbzENlbl8POF9ziUqm6XhtgBzTLrSZDZ36.jpg

出生于1946年,1968年大学毕业。

有着40年运营画廊的经历,策划、参与过数百场展览。自营“艾尔德什画廊与设计”至今已35年,参加过无数国际性展览及艺术节,在纽约、洛杉矶、巴黎、科隆、斯德哥尔摩、迈阿密和北京。

他不仅从事展览活动和艺术项目,还致力于图书出版。

学术主持

YtqgdZIEeMFmwNY7MHqQFwfFeLp8NnQWmbsPNJhR.jpg

黄笃

1965年12月生,陕西临潼人。1988年毕业于中央美术学院美术史系,获学士学位。1991-1992年在意大利博洛尼亚大学学习艺术史。1988年至2001年曾任《美术》杂志编辑和副编审。2004年获中央美术学院美术学博士学位。2007年完成清华大学博士后项目。他曾撰写了许多艺术评论文章,多发表于中国、韩国、荷兰、澳大利亚、英国、日本、意大利、德国、西班牙和芬兰等国的重要展览画册和艺术杂志。任《今日先锋》杂志特邀编辑和《人文艺术》(贵州人民出版社)编委。他曾受邀参加许多国际当代艺术研讨会,并任多个国际和国内艺术奖项或项目评委:如CCAA奖、瑞信-今日艺术奖、台新艺术奖、日本尼桑艺术大奖、艺术8奖、王式廓奖、墙艺术奖、意大利佛罗伦萨双年展(2015、2017年)和韩国光州ACC等。中国美术家协会策展委员会委员。现任今日美术馆学术总监。四川美术学院中国艺术社会学研究所和美术学系、天津美术学院实验艺术学院教授。

隐现: 意志与形式

中国当代艺术展在匈牙利

黄 笃

这次中国当代艺术展以”隐现-意志与形式”为主题,旨在概括和描述中国当代艺术在社会发展和变革中的多元状态。“隐现”(Intangible)在汉语中是指事物不清晰地显现之意;或有对象/事物/形象隐隐约约显现的描述。该词主要在于形容事物或比喻事物的存在状态。因此,策展人借“隐现”一词试图捕捉和描述在中国社会转型与全球化关系下动感的艺术状态——内容的现实性、媒介的多样性、形式的丰富性。而“意志与形式”则通过这样一种修辞学的引证进一步表现了艺术作品的观念和形式的关系。

这里引用意志的概念在于表达某种明确的方向。它是指艺术家自觉地确定目的,并根据目的调节支配自身的行动,排除各种各样困难,以实现预定的目标或愿景。虽然说意志是人的意识能动性的集中表现,而这投射在每位艺术家身上则反映的是他们在意志决断过程中表现出的不同心理特质,即轻重、强弱、长短、深浅等产生的差异。具体而言,如果说意是心理活动的一种状态,那么志就是对目的方向的坚信和坚持。可以说,像人类的思维活动一样,艺术家的创作思维也是建立在认知、情感、意志这三个层面的心理过程,即认知阶段——评价阶段——意志(或决断)阶段。意志不仅基于认知,而且还依赖于评价,否则意志就会陷入盲目性和无针对性的状态。在这个意义上,人的精神状态顺序是,首先产生认知,再出现情感,最后形成意志。因此,意志交织着感性意志与理性意志。

从以上的论述角度看,艺术家的创作无论是内容还是理念还是基于这三个联系的层面(认知、情感、意志)最终升华成具体的视觉形式,当然形式体现的是艺术家对现实/事实的反应/反映的意志。如果说艺术的内容是构成表现一切对象/事实要素的总和,那么艺术的形式则是艺术家通过其“意志”注入以及主观描绘对象/事实内在要素的结构及表现方式。正如马克思指出的那样,如果形式不是内容的形式,那么它就没有任何价值了。形式离不开物质性,或者说,物质性的结构就体现了形式本身,内容是事物存在的基础。古希腊哲学家亚里士多德就把形式、材料和具体事物都看作是实体,甚至指出只有形式才是实体。在这个意义上,物质性的事物被视为是实体,而形式则显现的是物质的结构。所以,形式是基于物体性,而物质所具有固有的、活生生的、本质的力量就是形式,可以说是形式决定物质的力量特征。所以,形式是发现和认识人的精神活动的目的和路径。

因此,意志与形式被看作是二者之间相互促进、相互影响、相互渗透的紧密联系的整体。意志以认识为基础,伴随认识的深入而发展。客观世界与社会实践是意志力量的源泉,认知过程是情感和意志的前提和基础,没有认知过程,就不会产生情感和意志过程。形式就是经由人主观赋予物质/对象以意志而完成的结果,或者说,形式就是意志的体现。

正是基于对以上展览主题概念的诠释,我们必须把中国当代艺术纳入中国社会语境之中加以审视,它的发生和发展有其上下文的关系。它的创作方式、生产方式、话语叙事的变化都有其社会和文化的针对性。纵观中国,它被认为是一个具有特殊现代性的国家——社会主义制度与市场经济共存的政治经济国体。中国当代艺术与中国改革开放几乎同步,其短暂的历史进程也仅有四十年。它经历了曲折起伏的发展。自2001年中国加入世界贸易组织以来,中国经济改革的深化大大融入了全球化进程之中,中国经济进入快速而持续的增长和发展,从城市化建设到乡村建设的转移,从金融系统到服务业的转移,从东部经济建设向西部经济建设的转移,从基础设施建设到新型产业及科技创新的转型等重大举措,带动了中国社会各个领域巨大的变革和发展。与此同时,中国与全球化进程密不可分。在这种情况下,中国当代艺术在生产方式上要面对的两条线,既为中国而创作,也为全球而创作。尽管商业和金融对当代艺术形成一定渗透性影响力,但艺术家在这种社会变革的浪潮中仍秉持其独立性的思考、判断与表现,坚持个人意志,不断在实践中创作适应时代需要的新的语言和新形式,以超越以往的经验维度,从日常经验扩展到公共生活,个人化的微观叙事僭越了僵化而守旧的支配话语,同时又更特别强调了艺术的自治性。正是在这样的社会和文化转型的语境下,中国当代艺术的叙事处在比较难以描述的复杂状态,交织传统与现代、中心与边缘、正统与民间、全球性与地方性的对抗、混杂和更新。

中国当代艺术的叙事发生的微妙转向体现在艺术家在形式中从最简单的事物中揭示其复杂的事物秩序,从复杂的事物中表现了其思想和观念。他们关注事物的内在性及其连接点,而非事物切片性的推理,更关注真实与虚构、日常与异常的哲理思考。他们将微观世界与个人经验相结合和表现,即把微观的碎片、片段、非连续的图像/对象进行重新分解、组合或混合,而这种非关联的链接重新建构了一种新的表现叙事,这是典型的后现代主义的文化征候,旨在摆脱西方现代艺术支配性的线性逻辑,以达到艺术自身的解放。艺术家正是在新的方法论上寻找符合个性表现的新路径,以彰显个人鲜明的艺术观念和形式。

这是一个多元的、多维的和复数的世界,而不是一元的、单一的和单数的世界。这种多维度的界面被看作是艺术家与另一广阔现实世界的连接。他们以其特有的方法对图像/信息进行可变分解、组合、合成及混合,以凸显其图像的生产性。

因此,正是基于以上变化的社会文化语境,以及艺术叙事的转向:从宏大叙事向微观叙事的转变;从集体性向个体的转变;从精英式创作向大众化生产的转向;从艺术表现的社会性向艺术表现的个性语言和艺术自治的转向。两位联合策展人张思永(中国)和拉斯洛-艾尔德什(László Erdész, 匈牙利)选择了来自中国的十一位艺术家,贾善国、雷子人、张春华、李洪波、王国锋、翁奋、周松、朱明弢、任戎、奉家丽和夏学兵。他们的作品呈现了不同的媒介,并表达其艺术观念的不同指涉。无论他们的作品是抽象性的还是表现性的,无论是理性的还是感性的,皆表现了与社会语境、与文本叙事、与媒介延展的关联叙事,以此建构了艺术语言的简洁性和纯粹性。他们的艺术就是一种视觉哲学,是一种超越日常生活和现实经验的观念,是一种建立在真实与虚构的形象。他们的意志就存在于图像/形式,图像/形式就反映了其个人的精神本质。

本次以”隐现-意志与形式”为主题的展览再现了中国当代艺术多元性的真实状态,并反映了中国社会转型的条件下当代艺术迸发的活力。该展充分呈现了艺术家在创作中新的感知力和新的表现力。可以说,这是一个内容丰富、形式多样和媒介广泛的展览。所有展览的作品充分证明了每一位艺术家的独立性、自主性和创造性,这就是中国当代艺术的价值核心。

2019年9月7日于北京望京

参展艺术家

贾善国

Jia Shanguo

fRl1WHyxksMe6Vh5VJaevjycWsbaKRFwjbQg5mvt.jpg

1974年9月生于山东平阴。毕业于中央美术学院油画系,获硕士学位。现为中国美术家协会会员,山东省美术家协会实验艺术委员会委员。

Born in September, 1974 in Pingyin, Shandong province. Graduated with a MFA from oil painting material studio of CAFA (China Central Academy of Fine Arts) The Member of China Artists Association, The Member of Artists Association of Experimental Art of Shandong Province.

参展作品

CYccQe5RRx6ukgduri4BHfgtVm8BrRqkrEmaxJgU.jpg

管锥篇之富春山居图

Dwelling in the Fuchun Mountains

中国墨、宣纸

Chinese Ink and Rice Paper

90x575 cm 2019

c2oBTYTu0L2TyzpTWScJc3AdC0JyYhXfc3c3Ntni.jpg

焚烧系列 Incineration from Incineration 01-06

陶 Pottery

40x40 cm 2012

李洪波

Li Hongbo

usoS1UrurJOhSLGZrngFTjqpXplgqGHMMsJlSjXB.jpg

1974年生于吉林,1996年毕业于吉林师范大学美术系,2001年毕业于中央美术学院民间美术系,2010年毕业于中央美术学院实验艺术系。现为吉林师范大学教授,中国美术家协会实验艺术委员会委员,中国纸艺术研究所负责人,工作、生活于北京、吉林。

Born in Jilin in 1974, graduated from the Department of Fine Arts of Jilin Normal University in 1996, the Department of Folk Arts of Central Academy of Fine Arts in 2001 and the Department of Experimental Arts of Central Academy of Fine Arts in 2010. Now he is the professor of Jilin Normal University, the member of the experimental art committee of China Artists Association, and the director of China Paper Art Research Institute. He works and lives in Beijing and Jilin.

参展作品

bUdHm9WIjBpCONecRTpJkAKuPtIh8dwsbhlZPV49.jpg

女人 Woman

纸 Paper

130x40x30 cm 2011

张春华

Zhang Chunhua

64aU1rWiM3WcDRwew1Y38nb1TBxPC8fTY3RPChIt.jpg

1976年生于安徽,曾就读于中央美院、首都师范大学美术学院,硕士学位。

近些年作品在佛罗伦萨、威尼斯、多伦多、里斯本、哈瓦那、布达佩斯等地展出,并与2017年获得佛罗伦萨双年展(劳伦佐奖)绘画类金奖,2019年王式廓今日中国青年艺术家艺术奖并获得纽约ISCP组织为期三个月的国际驻留项目。

Born in 1976 in China’s Anhui province. He holds master degrees from Central Academy of Fine Arts and the School of Fine Arts at Beijing Normal University.

In recent years, his works have been exhibited in Florence, Venice, Toronto, Lisbon, Havana and Budapest. He attended the 11th Florence International Contemporary Art Biennale, and he was the first prize winner of “Lorenzo Award” in Painting category. 2019 Shikuo Wang -- Today's Chinese Contemporary Young Artists International Residency Project (ISCP Organization   Brooklyn USA).

参展作品

kxv0TdwCXjz9bPeSWv2eeyZi0lOw1hp7AeuyVooE.jpg

对话 dialogue

布面油画 canvas oil painting

200x100cm 2017-2018

pvuCaxxbhDavLj0Fve2dmERPzmTjDZO5Cacb5dzR.jpg

看 look over

布面油画 canvas oil painting

200x60 cm 2016

周松

Zhou Song

7u3R8qGi7ojTr23DmqQ4ZkTNJ3og1LXvCgTOAZpo.png

生于江西鹰潭,2006年至今生活于北京。现为中关村艺术研究院副院长,江西省政协委员,南昌航空大学兼职教授。2006年毕业于天津美术学院获毕业创作一等奖,2006年-2010年签约于今日美术馆,2009年至今参加国内外多个重要的学术展。自2012年起,周松开始以艺术、科学、哲学等跨学科研究为基础,思考和探究人与宇宙的关系、科学与科技的发展、以及人类在后人类主义时代的意义,并创作了一系列绘画装置、雕塑、影像作品。

Chinese-born artist Zhou Song (b.1982) graduated from Tianjin Academy of Fine Arts in 2006 with first-place thesis award. From 2006 to 2010, he was represented by Today Art Gallery in Beijing and had his first solo exhibition at Today Art Museum in 2009. Zhou is known for his hyper-realistic oil paintings’s works, and his works have been widely exhibited and collected internationally. Currently, he is interested in exploring the intersection between art/ philosophy/ science, and thinking about art’s role in representing an uncertain future during our technological zeitgeist. At the center of his practice is a dialectical contradiction between inventions and their new replacements, of natural things and man-made things.

参展作品

fKI9cyYvP4r962IQnb3jqtcaSI7pkWPASTRXHIyY.jpg

Z No.7

布面油画 canvas oil painting

180x100cm 2018

UAxsYS336pQmOR8Oig9BzUUVXXayCj292Ix7zYPM.jpg

Z No.9

布面油画 canvas oil painting

180x100cm 2018

王国锋

Wang Guofeng

zUIPm3TpcmtqGN9Hjabok51T8yGHUueBXuygiCtU.jpg

1967年出生于中国辽宁。现生活、工作于北京。1991年毕业于内蒙古师范大学。1998年结业于中央美术学院中国画系和美术史系。2007年获得荷兰ING REAL当代国际摄影大奖提名;2014年获得AAC艺术中国第八届年度摄影艺术家大奖;2014年获得MIFA莫斯科国际摄影奖。

1967 born in Liaoning, China, works and lives in Beijing. He graduated from Inner Mongolia Normal University in 1997, from Chinese painting and art history department of Central Academy of Fine Arts (CAFA) in 1998. He was shortlisted for the ING REAL Photography Award in 2007, named “Artist of the Year–Photography” by AAC (Award of Art China) in 2014 and obtained honorable mention award by Moscow International Foto Award (MIFA) in 2014.

参展作品

TpewfKMRRx3I4ktJM6vtAI0He05reXaMacaSpB85.jpg

无题 No.6 Untitled No.6

数字微喷 C-print

196×149cm 2017

l98TJ3YsdLYINsSniGFWhNzMgYcLgkckQGD09CTD.jpg

Untitled No.13 无题 No.13

C-print  数字微喷

196×149cm 2017

奉家丽

Feng Jiali

xojr4g32bf6lQwlecGMdgTFqLsO2Nl0LHdd7BF3h.jpg

1963年生于重庆市,1990年毕业于四川美术学院油画系,获文学学士学位;1993年毕业于中央美术学院第6届油画研修班;职业艺术家。

曾在纽约、卢森堡、德国、布拉格、南非、澳门、中国等地举办了百余场展览。

1998年成立“塞壬艺术工作室”;曾获得世纪女性艺术展女性艺术学术奖,第十二届全国美展获奖提名奖,女性艺术双年展学术奖等奖项。

Born in 1963 in Chongqing, China. She Graduated from Sichuan Fine Arts Institute in 1990 with a BA in Oil Painting and graduated from the 6th seminar China Central Academy of Fine Art in 1993. Professional artists.

She has held more than 100 exhibitions in New York, Luxembourg, Germany, Prague, South Africa, Macao and China. In 1998, the "Siren Art Studio" was established; She participated in these exhibitions: Exhibition for World Female Artists; 12th China National Exhibition of Fine Arts; Female Art Biennale, and won awards.

参展作品

zB5WhduzYP3AIlEKbNb0jNuv91bU4ylfSobr0LKc.jpg

纳绣五诀 Embroidery knack

综合材料 mixed media

142x46cmx5 2014

68fV7Tr9JIubyB9mXpt4W3nVWuvG7nSD7gjawoH6.jpg

山水长卷 Long landscape scroll

综合媒材 mixed media

2000x76cm 2017-2018

雷子人

Lei Ziren

ayFbepYNNWjFdbEbwyTdc4hN78kNGzz24Ps7k1dl.jpg

1967年生于江西。1989年起本科、硕士、博士均毕业于中央美术学院。期间在中国时代经济出版社任职近十年编辑工作。2007至2008年受聘于中央美术学院研究生部从事教学工作。2009年起在清华大学美术学院史论系完成艺术学博士后课题研究。2012年入职中国人民大学艺术学院,任东方艺术研究所所长、绘画系副主任。2018年任江西画院院长。

1967 born in Jiangxi province. 1989-2007 he Studied in Central Academy of Fine Art, has received BA, MA and PhD degree. During this time he worked in China Economic Times Publishing House for 10 years. 2007-2008 he teached in the postgraduate department of Central Academy of Fine Art. 2009-2012 he complete postdoctor course in Department of History in Academy of Fine Arts of Tsinghua University. 2012-2017 he invovled in a teaching position in Renmin University of China, as Director of Institute of Eastern Art Study; Deputy Chair of Painting Department of School of Arts. 2018-now he serve as President of Jiangxi Academy of Painting.

参展作品

3hMS58QFAlmbyMKyzuczM2gwPDvUXqzbqSJJirOk.jpg

瀛洲 Ying zhou

纸本设色  Ink and color on paper

180x180cm 2019

朱明弢

Zhu Mingtao

GpJTYjyfnVQ4ZyIOeJqKPyT6NKzhu9IqPCYnZcjB.jpg

1969 出生于江西南昌,1994 毕业于江西师范大学美术系。2000 毕业于中国美术学院油画系研究生课程,2010 清华大学访问学者;华东交通大学艺术学院副教授、硕士研究生导师;华东交通大学当代艺术与交通景观设计研究院执行院长;中国美术家协会会员,国际商业美术设计师协会专家委员会江西地区委员会委员,江西省油画艺委会委员;现居北京和南昌。

Born in nanchang in 1969. Graduated from the fine arts department of Jiangxi normal university in 1994, and graduated from the oil painting department of China academy of fine arts in 2000, and was a visiting scholar at tsinghua university in 2010. Associate professor of art school, east China jiaotong university, tutor of master students. Executive director, institute of contemporary art and traffic landscape design, east China jiaotong university. Member of Chinese artists association. Member of jiangxi regional committee of expert committee of international commercial graphic designers association. Member of jiangxi oil painting art committee. Lives in Beijing and nanchang.

参展作品

9NBgMp1nquCmFmhxwe5O8madkedDjrmcaz8scvnv.jpg

曾经 Once

布面丙烯 Acrylic on Canvas

160x130cm,2019

夏学兵

Xia Xuebing

twGbUq69PQaL3h8NPw0HXE7S3SGJZuchn4MXV6sq.jpg

1976年12月出生于江西省广丰县,1999年毕业于景德镇陶瓷学院雕塑专业。2009-2010年中央美术学院访问学者;2015年鲍里斯·谢尔盖耶夫雕塑创作研究班;2018-2019年理查·迪肯(Richard Deacon)当代雕塑研究班;2016-2019年中央美术学院博士研究生。2019年以论文《民国时期景德镇的陶瓷雕塑研究》获中央美术学院美术学博士学位。现任江西师范大学美术学院副院长、副教授、硕士生导师、中国美术家协会会员、中国雕塑学会会员、南昌市美术家协会副主席。

Born in December 1976 in Guangfeng County, Jiangxi Province,Graduated from Jingdezhen Ceramic Institute in 1999;Visiting Scholar, Central Academy of Fine Arts, 2009-2010;2015 Boris Sergeyev Sculpture Creation Workshop;Richard Deacon's Contemporary Sculpture Research Class, 2018-2019;2016-2019 PhD student of Central Academy of Fine Arts;In 2019, he won a doctorate in fine arts from the Central Academy of Fine Arts with a thesis "Study on Ceramic Sculpture in Jingdezhen during the Republic of China". Research Interests: Research on the Performance of Contemporary Sculpture Materials;He is currently the deputy dean, associate professor and master tutor of the Fine Arts College of Jiangxi Normal University,Member of China Artists Association,Member of the Chinese Sculpture Society,Vice Chairman of Nanchang Artists Association.

参展作品

Mdo8E0rYPO8FiFERP7jptM3Unaxr4ZeQoR3nBR1N.jpg

Sketch - Exercise of shape  写生 - 形的练习

金属、木头 Steel、wood

105x25 cm 2014

Sev2fn8ToJD3yKRJ6p7ab73t3FEWU0UZn5aZkKVs.jpg

写生 - 质感的练习  Sketch - Exercise of texture

金属、木头 Steel、wood

105x25 cm 2014

翁奋

Weng Fen

znHY3ECYXlPd7lQ2ul3GkXIzhJSMwaJb0LbPYeLb.jpg

1961年生于中国海南岛,毕业于广州美术学院油画专业,作品以一种批判性的研究视野,关注在经济全球化背景下中国城市现代化发展中带给人的心理转变与现实世界的危机问题。作品曾在蓬皮杜现代艺术中心、纽约现代美术馆、纽约大都会美术馆等展出与收藏。

Born in Hainan, China in 1961, graduated from Guangzhou Academy of Fine Arts majoring in oil painting. His works focusing on the psychological transformation and the crisis in the real world brought by the development of China’ s urban modernization in the context of economic globalization. The works once exhibited and collected at the Pompidou Modern Art Center, the Museum of Modern Art in New York, and the Metropolitan Museum of Art in New York.

参展作品

phxCLVm8r8Eg8WU9XU421fKSYSxxx4b1dZu37j35.jpg

骑墙-深圳 1  Sitting on the wall- Shenzhen 1

摄影 Photography

100x80 cm 2005

6XrBXy55DFxWij3iXRnpHKHceO8sEaXwPlZADJzj.jpg

鸟瞰图-上海 1  Berd,s eye view-Shanghai 1

摄影 Photography

100x80 cm 2005

任戎

Ren Rong

Wlpd7S3b9sXnuMec9o0IX1bNi3x6h5twYa7NdDnQ.jpg

1960年出生于中国江苏省南京市。1982-1986年就读于南京艺术学院美术系。1989-1992年就读于德国明斯特与杜塞道夫国立美术学院。1995年在北京·宋庄建造任戎艺术空间。1996年受德国波恩国立美术馆委托,策划“中国!当代绘画国际巡回展”。2007年在德国·波恩建造波恩当代艺术馆。现在居住和工作在波恩/德国、北京/中国。

1960 born in Nanjing,Jiangsu province;1982-1986,he studied in department of fine arts of Nanjing University of Arts;1989-1992,he studied in Kunstakademie Düsseldorf;1995,he founded Renrong Contemporary Art Space in Songzhuang village,Beijing;1996,commissioned by the Bonn National Gallery of Art,he planned "China!Contemporary Painting  Exhibition”;2007, he founded"Kunstraum Villa Friede"in Bonn,Germany;Now live and work in Bonn (Germany) / Beijing (China) .

参展作品

0HbwCLeJuYjZbmLLTq0aDRrTJB6ISukQSN4yfWrq.jpg

创世纪 1 Genesis 1

拓印 Transfer by rubbing

85 cm 2018

2uUbZb5QkM3rNNArM1fM6BUW6T1A5mNnsywP11aY.jpg

创世纪 2 Genesis 2

拓印 Transfer by rubbing

85 cm 2018

kAdyQNDWNJv2EdhYNhSgCaiO7Pui9myx29Wj6FG1.jpg

△ 匈牙利Ybl Creative House Buda艺术中心 展览开幕邀请函(翻译版)

展览场地

Y b lCreative House Buda

YBI Budai Creative House 是一座新文艺复兴式的建筑,它坐落于布达佩斯的市中心,依傍于多瑙河。城堡花园亭是由Miklos Ybl在1875年设计的,他是欧洲19世纪中后期建筑师的领军人物之一。这座壮观的建筑曾经不仅是城堡山供水系统的泵房同时还是一个迷人的咖啡馆。在2018年5月,经过大规模的改造与重建,它演化成为今天的YBI Budai Creative House (YBI Budai创意之家),并作为多瑙河岸边重要的文化中心重新开放。

IVFb8r9F082o7QRIgC4FANHJmw7STBEUjcyaCNXl.jpg

TJFZZKaD9ETqtdfJOyeEYcney1g7p4ichb3ctoLz.jpg

9yTJLzbIviKWxxFc3PF9tSaSXkoiEB03rK0j9zKz.jpg

vwkpsUGgNuzUsO2ztFsPO7s6b4YjubgucP7Hwtta.jpg

GsL8wNpFYkchmQrgeWryb6HxlNE0VxMvWCeWYqCV.jpg

X27z3lu2lvLyY3QI5aUJi2Qly2FxkhIJ9U8Vl0YW.jpg

内部空间

fy6wGbb3u7xtPMzK7x079l4dX2YcgbgF8LgRnusi.jpg


关键字: 内容标签:匈牙利,形式,艺术家,当代艺术,黄笃,张思永,北京汉威国际艺术中心,北京匈牙利文化中心,隐现·意志与形式“中国当代艺术展在匈牙利”,匈牙利 形式 艺术家 当代艺术 黄笃 张思永 北京汉威国际艺术中心 北京匈牙利文化中心 隐现·意志与形式“中国当代艺术展在匈牙利”
下一篇:第三届新艺潮博览会:逾百位国际艺术家_带来活力非凡博览会_作品-新艺-系列||上一篇:2019金点设计奖及金点概念设计奖“年度最佳设计奖”入围名单揭晓_金点设计奖-特别奖-年度最佳-中国大陆
分享到

相关文章:
推荐好文